Aneb "za takové služby je cena jízdenky adekvátní"
Řekl jeden průvodčí naštvanému cestujícímu, který si stěžoval, že má vlak zase zpoždění. Ten dobrý muž onu větu pronesl naprosto vážně. ČD opravdu poskytují výborné služby - v zimě topí, v letě netopí, záchodky fungují a když je už moc dobře, tak jsou průvodčí i vcelku milí.
Dále už bez ironie...
I já, podobně jako dalších několik tisíc lidí, jsem se v pátek vpodvečer rozhodla vyjet z Brna do rodné vísky. Situace obdobná jako každý páteční podvečer - spousta lidí všude v hale. Já jsem obezřetně zakoupila svůj lístek den předem, abych se vyhnula páteční frontě a konfrontaci s nepříjemnými zaměstnankyněmi ČD za přepážkami. Když jsem jela posledně, šla jsem si koupit lístek do centra ČD či nějak podobně by se to dalo nazvat. V eufemistickém slova smyslu by to šlo spíše označit za obyčejnou čekárnu, protože i já jsem tam, podobně jako několik desítek lidí, čekala přes 20 minut (nepřeháním) u jednoho okýnka na to, až si budeme moci koupit lístek. Provoz brzdil mladík, který si kupoval celou tu dobu lístek a neměl dostatečné množství hotovosti ani funkční kartu a nějak se to tam pokoušel nakombinovat.
U druhého okýnka seděla ženština, která něco dělala na počítači a u okýnka měla vyvěšenou cedulku "přepážka uzavřena". Pozorovala jsem ji s úžasem, protože nehnula ani brvou, přestože viděla, že se ona místnost stále zaplňuje lidmi, kteří očividně spěchají na vlak. Na požadavek otevřít tu svou kukaň jen suše odvětila, že snad máme okýnka v hlavní hale, tak ať si jdeme tam. Logika některých lidí pracujících ve službách mě nepřestává udivovat. Ne jen, že služby ČD jsou odporné co se týká špinavých přeplněných vlaků a neustálých zpoždění, protivné jsou i ženské za přepážkami, které ještě pořád nepochopily, že jsme jejich platící zákazníci, ke kterým by se měly chovat přinejmenším profesionálně laskavě když už ne slušně. Matróna však dál cosi počítala nevšímaje si ostatních lidí, ve kterých napětí vzrůstalo.
Po několika minutách už to někdo nevydržel a začal příšerně klít a spílat "služby" ČD. Nedivím se mu, ale tak jadrně bych to nahlas neřekla. Potom přišla ještě další paní, která už milostivě přepážku otevřela, takže se obsluha trochu zrychlila. Vlak jsem stihla s celou pětiminutovou časovou rezervou.
Minulý pátek, poučená z předchozí zkušenosti, jsem si lístek tedy již zakoupila den předem. Avšak nepodařilo se mi zabrat volné místo na sedačce. Tak jsem seděla na zemi v uličce spolu s dalšími nešťastlivci a uhýbala nohama paní průvodčí, která byla celá nervózní, že sedíme na zemi a ona nás musí překračovat. Opět nebylo pochopeno, že jsme zákazníci a že není naše chyba, že nepřistavěli více vagónů.
Korunku tomu všemu nasazuje ředitel ČD, který prohlašuje, že jejich služby se výrazně zlepšily. Měl však konkrétně na mysli služby poskytované v Pendolinu, které si jednak každý nemůže dovolit i kdyby jezdil jen jednou za týden, a druhak vlak nejezdí všechny hlavní tratě. Těším se, až ČD budou konečně čelit nějaké konkurenci a přehodnotí svou (ne)strategii získávání cestujících a uspokojování jejich základních potřeb.
RE: Vydařená cesta | teke | 27. 01. 2009 - 17:50 |
RE: Vydařená cesta | psycho-masarka | 03. 02. 2009 - 09:20 |