Ukázka dobrých schopností nebo výsměch klientele?
Informační centrum ČD, nápis na kukani "Komplexní odbavení", prodej jízdních dokladů, průkazů na slevy, průkazů na MHD. Čekám v řadě dobrých deset minut, pán pět lidí přede mnou se vybavuje s paní v kukani a řada se ne a ne hnout. Přicházím na řadu, dobrodružství začíná.
Já: "Dobrý den, můžu si tady u vás udělat průkaz na MHD?" Slovo šalina se mi hnusí a nemám už jaksi kuráž ptát se na "tramvajenku", což je mi výraz mnohem sympatičtější, avšak nelibí pro zaryté Brňany a Brňanky, neboť údajně zní příliš cajzlovsky (tzn. pražsky).
Paní: "Ne. Průkazky tady vyřizujeme jenom od 06.00 do 10.00. Musíte jít k přepážce v hlavní hale". Sakra, říkám si v duchu, proč jsem jen nešla na nádraží brzo ráno, jako nějaká skalní fanynka světoznámé skupiny, mohla jsem mít průkazku zařízenou hned.
Kroutím oči v sloup, odcházím. Vstupuju do hlavní haly a vidím, že několik přepážek je otevřených. Přistupuju pochopitelně k té nejméně používané s nápisem "Komplexní odbavení". Řada jde poměrně rychle, během pěti minut mohu vyslovit svůj požadavek.
Já: "Dobrý den, chci si vyřídit průkazku na MHD."
Paní: "To tady neděláme. To se dělá jen u přepážek 15 a 16, které jsou po stranách hlavní haly."
Já: "To jsem mohla tušit." A s výrazem nasupené lady odcházím a silně potlačuju mé oblíbené sprosté slovo.
Přicházím k přepážce 15 a vidím frontu. Se sebevědomím protřelé a oddané zákaznice Českých drah odhaduji, že čekání tam výjde nejméně na 20 minut. Přecházím proto k přepážce číslo 16, kde je fronta podstatně kratší. Už už se chci zařadit, když si všimnu, že na skle není značka pro příjem platebních karet, což je jasný signál, že neberou platební karty (mám to vyzkoušené). Proklatě.
Odcházím z haly hlavního nádraží, která nelibě voní po čpavku a pachu z nemytých lidí a vcházím ven. Koneckonců, je hezký den a můžu se projít, tramvaje jsou stejně přeplněné lidmi.
P.S. Tramvajenku jsem si nakonec koupila přímo u Dopravního podniku města Brna, byla jsem odbavena během čtyř minut a mohla jsem platit kartou.
RE: Zákaznická péče ČD: | jayee | 04. 10. 2009 - 11:03 |
RE: Zákaznická péče ČD: | raduza | 04. 10. 2009 - 19:03 |